Nie naprawimy Ci telefonu, bo RODO

Właśnie minął miesiąc od wejścia w życie RODO. Okazuje się, że nowe prawo nie zawsze działa na korzyść użytkowników końcowych. Niektórzy z naszych Czytelników mieli ze względu na RODO problem z naprawieniem sprzętu. Serwisy bały się przyjmowania sprzętu z danymi na dysku. Nie chciały też “przetwarzać danych klientów”.
Orange: musisz usunąć dane bo nie chcemy być ich administratorem.
Jednemu z naszych Czytelników zepsuł się smartfon kupiony od Orange. Nie ma problemu, przecież sprzęt można oddać do serwisu. Ale…
„Pani przyjmując ode mnie telefon uprzejmie mnie poinformowała, ze serwis możne odmówić naprawy jeśli nie osunąłem swoich danych, bo serwis nie chce być administratorem moich danych zgodnie z nowymi przepisami RODO.” Spotkaliście się z czymś takim?
Czytaj dalej